ACCESUL LA SERVICIILE OFERITE ÎN SPITAL

Modul de accesare a serviciilor oferite de spital

Pentru serviciile de Spitalizare Continuă și de Zi sunt necesare următoarele:

  • Biletul de trimitere valabil
  • Cardul Național de Asigurări de Sănătate /Adeverința de înlocuire a cardului de sănătate
  • Actul de Identitate (CI/BI, Certificat de naștere pentru copiii sub 15 ani- care nu încă bulletin de identitate, Pașaport)

Pentru consultațiile în Ambulatoriu și investigațiile paraclinice:

  • Programare
  • Biletul de trimitere valabil
  • Cardul Național de Asigurări de Sănătate/ Adeverința de înlocuire a cardului de sănătate
  • Actul de Identitate

Accesarea serviciilor la cerere

Pentru consultațiile în Ambulatoriu și investigațiile paraclinice:

  • Dovada achitării contravalorii serviciilor

MODALITATEA DE PREZENTARE A PACIENTULUI PENTRU INTERNARE

  • Internare programată
  • Internare de urgență
  • Transfer interspitalicesc

ACTE NECESARE PENTRU INTERNAREA ÎN SPITAL

Actele de care aveți nevoie la internare sunt:

  • Bilet de trimitere în vederea internării de la medicul de familie sau de la medicul specialist, vizat de medicul specialist din spital. Medicul specialist din spital hotărăște dacă este nevoie de internare continuă sau de spitalizare de zi-cu specificarea opțiunii pe biletul de trimitere pe care se menționează data internării, fiind semnat și parafat
  • Actul de identitate (CI/BI sau certificat de naștere pentru copii)
  • Card național de sănătate sau documente înlocuitoare-adeverință de la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate,
  • Card european de asigurări de sănătate sau documente înlocuitoare-Formular european, unde este cazul
  • Dacă aveți nevoie de concediu medical nu uitați să aduceți adeverință de la locul de muncă cu zilele de concediu medical din ultimele 12 luni și formularul de concediu medical inițial, unde este cazul

OBIECTE ȘI ALTE DOCUMENTE NECESARE LA INTERNARE

La internare, vă rugăm să aveți cu dumneavoastră:

  • Tacâmuri și cană
  • Pijamale/cămașa de noapte; halat și papuci
  • Obiectele si materialele necesare igienei dumneavoastră personale in spital (periuța și pasta de dinți; săpun și prosop; crema și aparat de bărbierit; pieptene și perie de păr)
  • Nu uitați documentele medicale relevante! Orice documente rezultate din consultații sau internării anterioare sunt utile pentru a oferi informații despre evoluția stării dumneavoastră de sănătate. Dacă urmați un tratament, nu uitați să aduceți cu dumneavoastră rețetele medicale și medicamentele pe care luați pentru bolile cu care vă știți. Este important ca medicul dumneavoastră să cunoască care este tratamentul complet pe care îl luați deja.

CUM PROCEDAȚI DACĂ VĂ ADRESAȚI UNITĂȚII DE PRIMIRE URGENȚE

Dacă ați suferit un accident sau aveți o urgență medicală ar trebui să vă prezentați imediat la Unitatea de Primiri Urgențe-cu ambulanța. Caracterul de “Urgent” al problemei dumneavoastră medicale îl apreciați dumneavoastră înșivă. Nu vă acuză nimeni dacă ați supraevaluat urgența.

Dacă vă gândiți că problema dumneavoastră este mai puțin urgentă ar fi mai potrivit să contactați medicul de familie. El vă cunoaște istoricul medical și împreună puteți lua decizia cea mai bună.

Este necesară prezentarea din partea dumneavoastră a unui document de identitate pentru ca serviciile să fie decontate. În momentul în care veți ajunge, veți fi preluat la triaj. La triaj va fi evaluată starea dumneavoastră de sănătate și vi se va comunica un timp mediu de așteptare în funcție de gravitatea afecțiunii dumneavoastră.

În urma consultației, medicii specialiști din cadrul Unității de Primiri Urgențe, în colaborare cu medicii de gardă din secțiile spitalului, vor decide dacă este necesară internarea în regim de urgență. În această situație nu este necesar bilet de trimitere.

În cazul în care, în urma consultației, medicul constată că afecțiunea dumneavoastră nu necesită internare și nu trebuie să rămâneți sub supraveghere în spital, ar fi bine dacă ați fi însoțit sau ați avea mijloacele necesare pentru a vă deplasa ulterior la domiciliu.

GARDEROBA SPITALULUI

  • Îmbrăcarea pijamalelor se face la garderoba spitalului
  • Obiectele de valoare trebuie să fie lăsate la caseta de valori la garderobă pe baza unui proces verbal de predare-primire. Vă recomandăm totuși să nu aduceți cu dumneavoastră sume mari de bani și obiecte de valoare
  • La externare veți primi obiectele înapoi

Spitalul nu își asumă responsabilitatea pentru obiectele de valoare ca de exemplu bani, bijuterii si alte bunuri personale, pe care le dețineți și pe care nu le-ați depus la caseta de valori.

LA SOSIREA ÎN SECȚIE

  • După sosirea în secție, veți fi însoțit de personalul secției în salon
  • Ajuns în salon, un medic vă va examina

Furnizați medicului toate informațiile cu privire la starea dumneavoastră de sănătate și tratamentul urmat!

  • Vă rugăm să aduceți rețeta cu dumneavoastră și medicația curentă completă, astfel încât medicul dumneavoastră să aibă o imagine completă asupra tratamentului pe care îl urmați
  • Comunicați personalului spitalului numele, adresa și numărul de contact ale unei rude apropiate cu care doriți ca spitalul să ia legătura

PROGRAMUL DE MASĂ

Dacă aveți o dietă specială vă rugăm să informați medicul curant. Acesta, în colaborare cu asistenta dieteticiană, va realiza meniul.

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia dispune de o bucătărie utilată și organizată conform tuturor standardelor de calitate și igienă. În elaborarea meniurilor zilnice sunt luate în considerare specificațiile alimentare pentru fiecare afecțiune medicală. Meniul este verificat și aprobat de o comisie de experți. Meniul este afișat săptămânal la avizierul secției. Încercăm să oferim pacienților o dietă echilibrată, care să corespundă atât nevoilor și dorințelor acestora, cât și recomandărilor medicale.

Alimentele sunt păstrate și preparate în condiții siguranță în cadrul bucătăriei noastre. Hrana este suficientă din punct de vedere calitativ și cantitativ, conform indicațiilor de dietă ale medicului. Vă rugăm să limitați cât mai mult aducerea unor alimente din afara spitalului. Alimentele aduse din afara spitalului pot fi contraindicate dietei dumneavoastră.

Programul de servire a mesei este:

  • Micul dejun: 08:00-09:00
  • Gustare: 10:00 (pentru persoanele cu regim special)
  • Prânz: 13:00-14:00
  • Gustare: 16:00 (pentru persoanele cu regim special)
  • Cină: 18:00-19:00

ACCESUL LA INFORMARE

Pe durata tratamentului trebuie să vă simțiți liber să discutați despre condiția dumneavoastră cu medicul care vă îngrijește, asistenta medicală sau asistentul social. Aceștia vă oferă explicații si vă permit să le adresați întrebări sau să solicitați lămuriri referitoare la orice subiect care vă poate fi neclar.

Pe parcursul internării, vă rugăm să informați personalul medical din secție cu privire la orice modificări apar în starea dumneavoastră de sănătate.

Pentru intervențiile pe care urmează să le faceți în cadrul spitalului nostru trebuie să primim consimțământul dumneavoastră informat.

IMPORTANT

Orice medicație pe care o aveți trebuie predată personalului medical la internare.

Pe durata spitalizării vă rugăm să respectați recomandările medicului curant cu privire la tratament și alimentație.

Pe perioada spitalizării, medicul dumneavoastră poate recomanda teste și proceduri care se efectuează în alte departamente și pentru care trebuie să fiți disponibil.

Rămâneți în apropierea secției dumneavoastră si nu părăsiți zona unde ați fost internat.

Nu părăsiți incinta spitalului!

Nu uitați! Comunicați personalului spitalului numele, adresa și numărul de contact

ale unei rude apropiate cu care doriți ca spitalul să ia legătura.

Pentru mai multe informații, citește ghidul pacientului.